fbpx

Brytyjski eBay zweryfikuje lokalizację produktów oferowanych przez sprzedawców zagranicznych

Platforma eBay.co.uk coraz dokładniej weryfikuje sprzedawców zagranicznych oferujących swoje produkty w Wielkiej Brytanii. Od 28 marca 2019 zaostrzono reguły dotyczące lokalizacji produktów.  eBay.co.uk rozpoczął weryfikację tego, czy sprzedawcy faktycznie nadają swoje produkty z deklarowanego miejsca. Dzięki temu, serwis chce wyeliminować sytuacje, w których podawane są nieprawidłowe informacje dotyczące kraju pochodzenia przedmiotów. Nie od dziś znany jest proceder, w którym sprzedawcy mijają się z prawdą co do lokalizacji, z której nadawana jest paczka tylko po to, by znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania – a co za tym idzie – zwiększyć dochody.

 

Lokalizacja produktu – klucz do sukcesu na eBay’u

Prawdą jest, że odpowiednie ustawienie lokalizacji produktu w serwisie eBay to kluczowa kwestia. Sprzedając na rynku brytyjskim, najbardziej korzystnym miejscem nadania paczki jest oczywiście teren Zjednoczonego Królestwa. Deklaracja, że produkt jest wysyłany z terenu Wielkiej Brytanii wpływa znacząco na pozycję w wynikach wyszukiwania, a więc i skalę sprzedaży. Co więcej, produkty znajdujące się poza Wielką Brytanią mogą być pomijane w standardowych ustawieniach wyszukiwania, używanych przez większość lokalnych klientów. Aby znaleźć oferty, zawierające produkty zlokalizowane w innych krajach, należy najczęściej dokonać odpowiedniego wyboru w wynikach wyszukiwania.

Co więcej, lokalizacja produktu i rodzaj usługi kurierskiej są widoczne na samym początku każdej oferty, tuż pod ceną. Brytyjscy klienci, widząc produkt zlokalizowany poza terytorium ich kraju, zaczynają być podejrzliwi. Jest to więc kolejny argument, aby dbać o wysyłkę z terenu Wielkiej Brytanii.

Z doświadczeń polskich sprzedawców wysyłkowych wyraźnie wynika, że przeniesienie lokalizacji produktu do Wielkiej Brytanii zwiększa sprzedaż co najmniej kilkukrotnie. Niestety, wielu sprzedawców zagranicznych korzysta z takich ustawień nawet, gdy mijają się one z prawdą.

 

Koniec ścieżki na skróty

eBay od dawna obserwował, iż część sprzedawców zagranicznych korzysta z „furtki”, którą uchyla ustawienie lokalizacji produktu tak, jakby znajdował się on w Wielkiej Brytanii, nawet jeżeli jest on wysyłany z drugiego końca świata. Z punktu widzenia kupujących, nieprawidłowe ustawienia w tym polu są zwykłym wprowadzeniem w błąd i łączą się zazwyczaj z niezadowoleniem z dokonanego zakupu oraz czasu dostawy. Kupujący, widząc że produkt zlokalizowany jest rzekomo w Wielkiej Brytanii, nie zwracają uwagi na czas wysyłki i dostawy. Często bywa wtedy, iż przesyłka, zamiast oczekiwanych kilku dni, dociera do klienta dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach.

Brytyjski serwis eBay postanowił podjąć następujące kroki, by zahamować ten proceder:

  • Rozpoczęto weryfikację zgodności lokalizacji produktu z proponowaną usługą kurierską. Jeżeli sprzedawcy zagraniczni deklarują, że ich produkt jest wysyłany z terenu Wielkiej Brytanii, to również usługa przesyłkowa powinna być zapewniana przez lokalnego dostawcę (np. Royal Mail).

 

  • Weryfikowany będzie również czas dostawy w zestawieniu z lokalizacją produktu. Niedopuszczalne jest, aby lokalizacją produktu była Wielka Brytania, a czas dostawy przekraczał kilka tygodni. Zarówno czas na wysyłkę, jak i czas transportu do klienta nie powinny zająć więcej niż kilka dni, jeśli produkt jest wysyłany z Wielkiej Brytanii.

 

Sprzedawcy, którzy nie dostosują się do nowych standardów i nadal będą deklarować lokalizację produktu niezgodną z typem usługi kurierskiej oraz rażąco długim czasem dostawy mogą oczekiwać następujących konsekwencji:

  • zamknięcie ofert zawierających nieprawdziwe dane,
  • ograniczenie przywilejów sprzedaży,
  • zawieszenie konta eBay.

Czerwone światło dla sprzedawców z Azji

Choć weryfikacja będzie dotyczyła wszystkich sprzedawców, to zaostrzenie regulaminu eBay uderzy najmocniej w sprzedawców z Chin. Stanowią oni znaczną część społeczności brytyjskiego serwisu i często korzystają z ustawień, które sprzyjają zwiększeniu sprzedaży, nawet jeśli są one niepoprawne. Przez fałszywe informacje na temat lokalizacji produktu, klienci eBay czują się oszukani. Kupując produkty w lokalnym serwisie eBay.co.uk oczekują dostawy maksymalnie w kilka dni, a nie tygodni.

Pełna mobilizacja wśród polskich sprzedawców

Na weryfikację powinni przygotować się także wszyscy polscy sprzedawcy wysyłkowi do Wielkiej Brytanii. Należy niezwłocznie zadbać o prawidłowe ustawienia ofert, tak aby:

  • lokalizacja przedmiotu była zgodna z rodzajem usługi kurierskiej – jeżeli deklarujemy, że nasz produkt znajduje się w Wielkiej Brytanii, to powinniśmy korzystać z usług lokalnych dostawców (najbardziej popularnym jest Royal Mail);
  • czas dostawy był podany w sposób rzetelny i odpowiedni dla lokalizacji produktu – jeżeli nasz produkt jest nadawany z terenu Wielkiej Brytanii, to można domniemywać, że dostawa dłuższa niż tydzień może wydać się podejrzana.

Aby uniknąć ewentualnych problemów w świetle obecnej weryfikacji, warto zapoznać się z polityką eBay dotyczącą lokalizacji produktu.

Jeżeli szukasz rozwiązania – skontaktuj się z nami. Posiadamy zagraniczny adres dla naszych klientów jak i etykietę kuriera krajowego – wysyłając z nami nie musicie się obawiać o jakiekolwiek kary ze strony ebay’a.

 

Zobacz nasze referencje na:

GoGlobal24

Dane kontaktowe

GOGLOBAL24 sp. z o.o. sp. k.
ul. Ryszarda Chomicza 13b
55-080 Nowa Wieś Wrocławska

office@goglobal24.com
+48 880 725 240

Zostaw wiadomość




100 Euro rabatu dla nowych klientów!

Chcesz korzystać z specjalnej promocji dla nowych klientów? Zostaw swój telefon lub adres email, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h!