Eksport do Francji – Cdiscount, francuski gigant otwiera się na polskich sprzedawców zagranicznych.

Francja nie jest zazwyczaj pierwszym kierunkiem polskich sprzedawców za granicę. Problemem bywa bariera językowa, nieznajomość rynku i charakterystyki klienta oraz brak świadomości potencjału, który leży w eksporcie do Francji. W odpowiedzi na te obawy, Francuzi sami wychodzą naprzeciw polskim firmom. Cdiscount, największa rodzima platforma sprzedaży internetowej,  druga we Francji po Amazonie, otwiera się na Polaków

Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej

Francja to szósty co do wielkości rynek świata i trzeci rynek e-commerce w Europie. Na naszym kontynencie więksi są jedynie Niemcy i Wielka Brytania. Jednakże, z uwagi na Brexit i jego konsekwencje, wiele polskich firm prowadzących sprzedaż za granicę poszukuje nowych rynków zbytu.  Rynek francuski rozwija się w szybkim tempie – w 2018 roku Francuzi wydali 90 miliardów euro na zakupy internetowe. Szacuje się, że w 2019 roku wydadzą już ponad 100 miliardów euro.

Największe platformy sprzedaży internetowej we Francji to:

  1. Amazon.fr
  2. Cdiscount.com
  3. Ventee-privee.com
  4. Auchan.fr
  5. Apple.com

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż francuski eBay nie ma większego znaczenia na tamtejszym rynku. Jego pozycja porównywana jest niejednokrotnie do platformy eBay.pl, która istnieje w Polsce, ale nie stanowi  rzeczywistej konkurencji dla największych e-sklepów. W związku z tym, większość polskich sprzedawców za granicę, po podjęciu decyzji o ekspansji na rynek francuski, prowadzi sprzedaż za pośrednictwem dwóch gigantów: Amazona oraz Cdiscount.

 

Cdiscount – nowe szanse dla sprzedawców internetowych

Cdiscount to francuska platforma sprzedaży on-line, istniejąca od ponad 20 lat. Posiada niemal 9 milionów zarejestrowanych klientów oraz prawie 20 milionów unikatowych wejść. Ponadto, Cdiscount posiada ponad 10 000 zarejestrowanych sprzedawców z ponad 150 krajów z całego świata, którzy oferują łącznie ponad 40 milionów produktów we wszystkich kategoriach. Coraz więcej obserwuje się polskich sprzedawców – obecnie na platformie z powodzeniem działa kilkuset polskich przedsiębiorców.

Cdiscount próbuje zachęcić sprzedawców poprzez:

  • brak limitów sprzedażowych,
  • brak zobowiązań dla zarejestrowanych sprzedawców,
  • możliwość tworzenia ofert bez jakichkolwiek kosztów za wystawienie produktu.

Ponadto, Cdiscount oferuje usługę magazynowania, podobną do systemu Amazon FBA. Łącznie, francuska platforma ma do dyspozycji 500 000 m2 magazynów w kliku lokalizacjach. Pierwsze dwa tygodnie korzystania z tej usługi są darmowe.

Co warto sprzedawać?

Atutem polskich sprzedawców są konkurencyjne ceny, które mogą zaoferować, nawet z uwzględnieniem kosztów wysyłek do Francji. Jeśli dołożyć do tego jeszcze wysoką jakość produktów i wysokie standardy obsługi, sukces jest niemal gwarantowany. Są jednak kategorie towarów, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród klientów Cdiscount:

  1. Ubrania/buty (47% kupujących)
  2. Książki (33% kupujących)
  3. AGD/RTV (33% kupujących)
  4. Kosmetyki (28% kupujących)
  5. Sport i rekreacja (19% kupujących)
  6. Zabawki (17% kupujących)
  7. Jedzenie (17% kupujących)

Ile to kosztuje?

Opłaty związane z prowadzeniem sprzedaży internetowej na Cdiscount składają się z dwóch elementów: abonamentu i prowizji od sprzedaży.

Abonament dla sprzedawcy wynosi 39,99 euro. Cdiscount wychodzi jednak naprzeciw polskim sprzedawcom zagranicznym – istnieje możliwość uniknięcia tej opłaty przez pierwsze pięć miesięcy. To dobra okazja, aby postawić pierwsze kroki i rozwinąć sprzedaż. Aby skorzystać z darmowego konta skontaktuj się z GoGlobal24.

Cdiscount pobiera oczywiście również prowizję od sprzedaży. Średnio wynosi ona 15%, natomiast w zależności od kategorii produktów może wahać się od 5% do 20%. Pełna tabela prowizji w języku angielskim jest dostępna na stronie Cdiscount.

 

Rejestracja krok po kroku

Aby dokonać rejestracji na platformie Cdiscount i obsługiwać później panel sprzedawcy nie jest konieczna znajomość języka francuskiego – treści są dostępne w języku angielskim.

W celu dokonania rejestracji należy przygotować następujące informacje:

  1. Informacje kontaktowe

Informacje dotyczące właściciela konta, tzw. głównego kontaktu, czyli osoby odpowiedzialnej

za prowadzenie konta. Potrzebne są: imię i nazwisko, numer telefonu oraz skan dokumentu

tożsamości.

  1. Informacje o firmie

Wymagane są podstawowe dane rejestracyjne firmy oraz podanie adresów: wysyłki, zwrotów oraz obsługi klienta. Konieczny jest również dokument potwierdzający rejestrację firmy – nie starszy niż 3 miesiące (we Francji takie dokumenty są regularnie potwierdzane i odnawiane, stąd takie wymaganie).

  1. Informacje bankowe

Cdiscount prosi o dane konta należącego do sprzedawcy oraz dokument potwierdzający konto bankowe, zawierający: logo i nazwę banku, adres banku, właściciela konta bankowego, IBAN, BIC/SWIFT.

 

Należy przygotować także nazwę konta sprzedażowego i… czekać na potwierdzenie rejestracji ze strony Cdiscount. Zazwyczaj zajmuje to nie więcej niż 24 godziny, ale już w tym czasie możemy tworzyć pierwsze oferty.

 

Jeżeli chcesz dostać darmowy 3 miesięczny okres próbny w Cdiscount – zapraszamy do kontaktu z GoGlobal24.

Zobacz nasze referencje na:

GoGlobal24

Dane kontaktowe

GOGLOBAL24 sp. z o.o. sp. k.
ul. Ryszarda Chomicza 13b
55-080 Nowa Wieś Wrocławska

office@goglobal24.com
+48 880 725 240

Zostaw wiadomość




100 Euro rabatu dla nowych klientów!

Chcesz korzystać z specjalnej promocji dla nowych klientów? Zostaw swój telefon lub adres email, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h!