Jak uniknąć blokowania kont na Amazon?

Amazon różni się od innych platform sprzedażowych swoim bardzo surowym regulaminem. Niewielkie błędy mogą skutkować zablokowaniem konta, a nawet stałym zakończeniem współpracy ze sprzedawcą. Poniżej przedstawiamy listę błędów, jakich należy unikać.

Jak uniknąć blokowania kont na Amazon

Linkowanie do strony internetowej 

Twoje konto na Amazon zostało zablokowane? To może wynikać z przekierowywania z platformy Amazon do strony internetowej sprzedawcy. Daje to możliwość przedstawienia swojej dodatkowej oferty lub zebrania kontaktów do listy mailingowej, jednak jest to poważny błąd, który grozi karą. 

Podróbki i podejrzani dostawcy na Amazon

Handel towarami, które pochodzą z niewiarygodnych źródeł jest surowo zakazany. Sprzedawcy decydujący się na taki krok, w bardzo dużym stopniu naruszają regulamin platformy. Autentyczność produktów jest niezwykle ważna dla Amazonu, dlatego warto żebyś zawsze weryfikował miejsca, w których się zaopatrujesz. 

Fałszywe recenzje 

Punkt ten dotyczy zazwyczaj nowych sprzedawców, jednak nie tylko. Pozyskiwanie pozytywnych opinii od rodziny lub znajomych jest ogromnym błędem. Amazon z łatwością wykryje podobną lokalizację oraz bliską relację – a wszystko to za sprawą mediów społecznościowych. W tym przypadku Amazon najprawdopodobniej nie zablokuje Twojego konta, ale z pewnością uniemożliwi wystawianie Ci opinii. 

Blokada = nowe konto 

Wielkim błędem jest rejestracja nowego konta, gdy stare konto na Amazon zostało zablokowane. Nawet jeśli założysz nową działalność, Amazon szybko otrzyma taką informację. Zdradzą Cię m.in. dane osobowe, IP komputera czy adres zamieszkania. 

Produkty niedozwolone na Amazon

Amazon posiada listę zablokowanych produktów, z którą powinieneś się zapoznać jeszcze zanim zaczniesz sprzedawać. Jeżeli nie masz odpowiednich certyfikatów lub zmieniasz opis produktu, niezgodnie z jego przeznaczeniem – musisz liczyć się z konsekwencjami. Musisz też pamiętać, że jeżeli sprzedajesz produkty dla dorosłych, koniecznie musisz posiadać narzędzia, które sprawdzą, czy klienci mają skończone 18 lat. 

Promocje 

Jak uniknąć blokowania kont na Amazon? Nie można promować produktu w jego ofercie. Zabronione jest publikowanie tekstów nacechowanych emocjonalnie, gdyż jest to uznawane jako wprowadzanie klienta w błąd. Zabronionym jest także umieszczanie informacji o obniżce procentowej danego produktu. 

Zobacz nasze referencje na:

GoGlobal24

Dane kontaktowe

GOGLOBAL24 sp. z o.o. sp. k.
ul. Ryszarda Chomicza 13b
55-080 Nowa Wieś Wrocławska

office@goglobal24.com
+48 880 725 240

Zostaw wiadomość




100 Euro rabatu dla nowych klientów!

Chcesz korzystać z specjalnej promocji dla nowych klientów? Zostaw swój telefon lub adres email, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h!