Co warto wiedzieć zanim rozpoczniemy sprzedaż internetową w Niemczech i Anglii?

Czy sprzedaż internetowa w Niemczech i Anglii może być opłacalna?

Tak. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie bez wątpienia możemy stwierdzić, że sprzedaż internetowa z Polski do Niemiec i Anglii może być dużym sukcesem. Jednak, nie każda firma może osiągnąć zamierzone korzyści. Na naszym blogu postaramy się dzielić naszymi spostrzeżeniami , które mamy nadzieję pomogą rozwinąć Twój sklep internetowy za granicami kraju.

Jak zacząć?

Na początek należy porównać swoje produkty z ofertą na Ebay lub Amazon w Niemczech i Anglii. Sprawdź czy:

  • Twój produkt jest przynajmniej porównywalnej jakości niż konkurencji,
  • oferujesz produkty unikalne,
  • jesteś w stanie konkurować ceną,
  • będziesz w stanie równie tanio doręczyć przesyłki,
  • możesz zaoferować szybką obsługę zwrotów.

Jeżeli potrafisz pozytywnie odpowiedzieć na powyższe pytanie, nic nie pozostaje na przeszkodzie aby zacząć sprzedawać.

Jak sprzedawać?

Firmy z branży e-commerce na początku decydują się na sprzedaż poprzez Ebay lub Amazon.

Popularniejszym portalem wśród polskich firm jest Ebay, z uwagi na model sprzedaży bardzo zbliżony do Allegro. Podstawową różnicą jest wymóg posiadania konta na Paypal oraz sposób „windowania” oferty na wyższe pozycje podczas wyszukiwania. Ebay w przeciwieństwie do Allegro (gdzie stosuje się „listę promowanych ofert”), umożliwia uzyskiwanie wyższych pozycji w każdej kategorii tylko firmom posiadających dużą ilość pozytywnych komentarzy.

Ebay ocenia sprzedawców głównie pod kątem:

  • zgodności towarów z opisem na aukcjach,
  • komunikacji z Klientem,
  • szybkość wysyłki,
  • wielkości opłaty za wysyłkę.

Innym skutecznym kanałem sprzedaży jest sprzedaż poprzez Amazon. W Polsce często Amazon kojarzy się z sprzedażą towarów bezpośrednio z magazynów Amazon. Jednak sprzedaż poprzez Amazon zarówno w Anglii jak i w Niemczech jest możliwa z Twojego magazynu w Polsce. Decydując się na sprzedaż poprzez Amazon warto mieć w ofercie towar unikalny (a najlepiej taki, który nie jest sprzedawany bezpośrednio przez Amazon) oraz aby umożliwić odbiorcy zwrot towarów na terenie swojego kraju. Podnoszenie wysokości sprzedaży jest możliwe poprzez podnoszenie swojej oceny według następujących kryteriów:

  • wysyłka zamówień kompletnych (bez błędów w wysyłce),
  • czas realizacji zamówienia,
  • ilości zamówień anulowanych,
  • czasu odpowiedzi na zapytania Klientów,
  • naruszenie swoich reguł sprzedaży.

Do pozostałych kanałów sprzedaży należy sprzedaż poprzez innej portale (np. dawanda.com) lub poprzez własne strony internetowe. Więcej na temat sprzedaży tymi kanałami już wkrótce na naszym blogu.

Zobacz nasze referencje na:

GoGlobal24

Dane kontaktowe

GOGLOBAL24 sp. z o.o. sp. k.
ul. Ryszarda Chomicza 13b
55-080 Nowa Wieś Wrocławska

office@goglobal24.com
+48 880 725 240

Zostaw wiadomość




100 Euro rabatu dla nowych klientów!

Chcesz korzystać z specjalnej promocji dla nowych klientów? Zostaw swój telefon lub adres email, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h!