Sprzedaż internetowa na eBay w Niemczech oraz Anglii

Co warto wiedzieć, zanim zacznę sprzedawać na eBay.de lub eBay.co.uk?

ZAREZERWUJ SZKOLENIEGoglobal24
Adres: ul. Błękitna 1, 55-040 Bielany Wrocławskie
Email: office@goglobal24.com
Telefon: + 48 880 477 009

Ebay.de albo eBay.co.uk to miejsce, od którego możemy zacząć, jeżeli myślimy o rozwijaniu sprzedaży internetowej na rynkach zagranicznych. Sprzedaż na eBay w Anglii czy na eBay w Niemczech jest łatwiejsza w obsłudze niż na Amazon i nie jest tak rygorystyczna w podejściu do obsługi klienta.

Żeby oswoić się z serwisem, polecamy wystawić kilka aukcji na eBay.pl i zobaczyć jak to działa od kuchni. Sprzedaż na eBay w Niemczech czy sprzedawanie na eBay w Anglii ściśle powiązane są z PayPal, dlatego też otwieranie konta powinniśmy zacząć od zweryfikowania konta PayPal.

Jak jest naliczana prowizja od sprzedaży internetowej?

Prowizja za sprzedany produkt naliczana jest w momencie wystawienia aukcji i zależy od ceny początkowej wystawianego produktu. Należy pamiętać, że prowizja nie podlega zwrotowi, dlatego, jeżeli wystawimy aukcję, ale zamkniemy ją z różnych powodów, opłata nie zostanie zwrócona.

Tabelę opłat znajdziemy na stronie internetowej eBay.de oraz eBay.co.uk.

Jak powinien wyglądać opis produktu?

Serwis eBay nie jest tak wymagający jak Amazon, dzięki temu mamy pewność, że nasze aukcje będą widoczne na stronie, nawet wtedy kiedy popełnimy błąd w opisie. Przy sprzedaży na eBay.de czy sprzedaży na eBay.co.uk najważniejsze są słowa klucze, im więcej tym lepiej, ponieważ wtedy mamy większą szansę na to, że klient trafi na naszą aukcję. Podczas sprzedaży na eBay w Niemczech czy eBay w Anglii mamy możliwość wystawiania aukcji z wariacjami, dotyczy to towarów, które reprezentują ten sam model, ale w różnych wariacjach np. w różnych kolorach. Dzięki temu płacimy tylko za jedną aukcję, a nie kilka.

Sprzedaż na eBay w Niemczech czy na eBay w Anglii zależy od rankingu

Każdemu sprzedawcy zależy na tym, żeby sprzedawać jak najwięcej, a klientom zależy na pewności, że kupują ze sprawdzonego źródła. Dlatego powinniśmy dbać o to, żeby być jak najwyżej w rankingu. Co zrobić żeby tak się stało? Portal eBay.de czy eBay.co.uk ocenia sprzedawcę według 4 kryteriów:

  • zgodność przedmiotu z opisem
  • komunikacja z klientem
  • szybkość wysyłki przedmiotu
  • opłaty za wysyłkę i obsługę

Największym problemem do dzisiaj jest obsługa logistyczna w sprzedaży internetowej, dlatego pamiętajmy, że bez firmy logistycznej działającej w branży e-commerce, ciężko nam będzie zadowolić klienta zagranicznego, a od tego zależy nasz potencjał sprzedażowy.